View Album

Heisan våre kjære Beta testere :) Her kan dere poste ønske features, buggs, prioriteringer etc. Så vil vi som koder på dette konseptet ta alle innlegg i betraktning for utviklingen videre.

February 5, 2017
2
Jeg har mange ganger etterlyst en enkel tekst editor slik at man velge teksttyper, overskrifter osv osv.
Det må da finnes noe slikt under open source?

February 6, 2017
Jepp er CKEditor (open source editor) vi har implementert den inn i Library men vi har stoppet utvikling av featurer fordi vi jobber med det som støtter oss økonomisk for tiden, jeg jobber med versjon2 av konseptet som skal kjøre i FriendUP. Uanz om det finnes open source kode ferdig så må det tilpasses for å fungere på dette konseptet og det er ikke klipp og lim, ikke alt funker optimalt i library heller med CKEditor. Legger jeg til en editor nå for veggen så må jeg også tilpasse flere ting som tar mye tid, det skal på plass bare vet ikke når fordi er ingen av kundene våre som har vert villig til å betale for å få på plass en editor i veggen, vi trenger flere kunder som betaler på konseptet først akuratt nå har vi 1 og ingen selgere som prøver å selge det inn.
February 9, 2017
Da er jeg tilbake etter en lang pause :)
July 31, 2016

Prøvd flere ganger å laste opp mp3 filer her, men uten hell. Kan det være min
 Ubuntu som ikke vil samrbeide? Savner ogsÃ¥ en deleknapp under postene, slik man har pÃ¥ FB...

0% 1 | No
No
100% 2 | Yes
Yes
2 Votes | See Result 
Det er sikkert flere, som har rapportert inn problemer, forslag til funksjoner osv. Jeg har selv rapportert inn en god liste etter hvert. Burde delt dem her også slik at det var åpent for diskusjon og til inspirasjon i Development-gruppa.

Har du mulighet for å samle dem opp og dele en liste over ting som har kommet inn AceZeroZ? Kanskje samle opp og dele lister her fremover?
(1)
  • +1 Troll¤¤Kar
August 8, 2016
Ja må bare kode dette først, det er ikke gjort på en to tre. Men jeg kan eventuelt gi deg SuperAdmin adgang så du kan se listen vist du vil.
(1)
  • +1 AceZeroX
August 8, 2016
Supert! :) Da kan jeg systematisere litt, og vi kan sette opp en prio-liste sammen :)
(1)
  • +1 Troll¤¤Kar
August 8, 2016
Har satt deg opp som SuperAdmin nå da vil du se hele noden fra en node eiers perspektiv. Men vist det er noe du er usikker på inne på Global Settings så ikke slett eller endre noe der bare se for deg at du har lese rettigheter så vi ikke mister noe informasjon der, fordi den menyen der er ganske vital. Du må logge ut og inn for å få en ny session som SuperAdmin.






080616
Litt småtteri å lagre i bakhodet. Noen er sikkert enkel fix også ;-)
..prøvde Ã¥ lime inn hele denne teksten i rapporten(Report a problem), men sÃ¥ ut til at det var plass til begrenset mengde tekst der(?) - se pt 7.

Ser ut som vi kan få litt fart i Sub'en nå fremover :-) Veldig kjekt å være med å leke gutter!

¤ Visning av info(popup)-, og f.eks knapp til venneforespørsel, nÃ¥r man beveger pekeren over venner pÃ¥ nettet.

¤ Det er etterspurt sterkere farger på tekst. Kanskje det er andre ting vi kan se på også der når det kommer til brukervennlighet.

¤ Gjøre chat-viduet mer fleksibelt. Kunne flytte det, og gjøre det mindre/større, slik at man kan chatte i flere samtidig, og slik at det ikke kommer i veien for annet arbeid i bakgrunnen. Kanskje også med mulighet for minimering/maksimering av vinduene.

¤ Jeg ser et stort potensiale i det å dele bilder. Mengden med bilder som blir delt på eksempelvis FB, er enorm. Bilder er ofte et nyttig verktøy i presentasjon osv. Og selvsagt => Til rekreasjon, kunst m.m. Kort sagt, gjøre det enda enklere å dele bilder.

¤ Litt lenger frem i tid kan det være interessant å se på integrering av apps/plugins og lignende. Open source-verktøy som folk kan installere selv, og som er tilgjengelige til en hver tid, på f.eks headinger/høyreklikk-meny(?) på Sub’en.

¤ Når man limer inn tekst i kommentarer, og i publikasjoner, forsvinner små bruddstykker av teksten, og erstattes med dot’s/punktum. Ser for meg det er en easy peasy sak å fixe på? :-)

¤7 Prøvde å sende dette som rapport til team, men fikk ikke scrollet. Fant ikke knappen. Kunne heller ikke scrolle i teksten for å rette - korrekturlese. Dvs jeg skrev teksten i wordpad'en og limet det inn i rapporten. Det er en fordel å kunne lime inn lengre tekster her(?)

 
¤ Man mÃ¥ bruke musa for Ã¥ flytte pekeren oppover..  ( ..noe alle gutter vet, og burde kunne alt om! :D )  ..nÃ¥r man skriver tekster i kommentarfeltet osv. - Funker bare nedover med piltasten(e) - (..ikke den helt store tantriske susen over det boys :D ) Easy fix(?) ;-)
=> :D  SOLVED* - (hwp) ;)


13:29

Tom Skeie Magnussen
=> (Knappene [Report] & [Cancel] var synlige til jeg limte inn teksten. Da forsvant de ned under skjermbildet.)




090616
¤ En knapp pÃ¥ poster der det stÃ¥r [SHARE] med samme valgene som pÃ¥ fb, der du bestemmer hvem du vil dele det med, eller pÃ¥ grupper osv. Den funksjonen er nok det mest geniale som er hostet opp til sosiale medier. Det er jo det som er facebook. Kan sikkert se pÃ¥ utvidede muligheter ogsÃ¥ her. Alt for Ã¥ utkonkurrere fjøsboka! NÃ¥r brukersnittet, og funksjonalitet er sÃ¥ bra at folk ikke klarer Ã¥ la være, og ser pÃ¥ fb som noe gammelt steinalder-greier. Da vinner vi! ;)

¤ Mulighet for å dele bilder som kommentarer - flere bilder på en gang her også.


tord #







(2)
  • +1 AceZeroX
  • +1 SubEther Support
June 8, 2016
Btw, det går ann å poste bilder, galleri går det også men galleri er ikke ferdig laget så det er safe å poste 1 bilde per post intil nå, men du finner upload ikonet når du skal poste nede til venstre for post knappen, der kan du laste opp filer til en post på veggen.
(3)
  • +1 AceZeroX
  • +1 Lars Rønbeck
  • +1 SubEther Support
June 9, 2016
Ja, har brukt den. Men du vet, den massive bildedelingen min pÃ¥ FB, gjør at jeg alltid ser etter forbedringer :D FB er bÃ¥s i forhold til hva dette kan bli. Jeg kom fra Myspace for 7-8 Ã¥r siden med bandet, og egen profil. Der gjorde vi som vi ville, uten sensur og begrensninger. Selv vi som ikke var kod'ere, kunne bare finne koder og lime inn og teste og herje pÃ¥. SÃ¥ fikk man i alle fall de mest basic sakene inn, det som ble brukt mye og ofte ved endringer og oppdateringer. Flere i nettverket som laget fete layaouts og lignende, og hadde store samlinger vi kunne plukke fra. Det var tider :-) Jeg fÃ¥r den samme feelingen her. Virkelig digg. Jeg er sÃ¥ møkkalei av FB etter alle disse Ã¥rene med en plattform laget for sauer og et publikum som tygger alt de fÃ¥r servert. Ser ut som  det er her det MÃ… skje fremover :-) Takk for det gode arbeidet med Ã¥ sette dette ut i live gutter! Jeg vet jo nÃ¥ hvor mye svette, øl og pizza som ligger bak :D Begge tomlene rett opp! ;-)
(1)
  • +1 Troll¤¤Kar
June 9, 2016
Hehe ja, tanken var faktisk å gjøre profilen modifiserbar slik som mypage, profilen skal egentlig ligne mer og mer på hva myspace var ettervert, ingen har mast nok om det enda så derfor har ikke det vert prioritert enda, men man skal kunne lage egne themes for hele konseptet også for de som kjører egne noder slik at man kan egentlig forme det akuratt som man vil, dataen vil være den samme tekst baserte med filer i bakgrunn uanz hvordan layouten ser ut så det er ikke problem, dette konseptet er jo modul og template basert med plugins å hele pakka, det er noe du ser på globale instillinger som node admin, der har man mulighet til å styre noden og når jeg sier noden så sier jeg bare det som er satt opp på serveren, husk at det kan være utallige noder rundt forbi i verden som er koblet sammen og de står på egne ben, jeg med superadmin bruker kan ikke logge meg på andres noder, så det er 100% desentralisert og veldig demokratisk peer to peer.
(2)
  • +1 AceZeroX
  • +1 Lars Rønbeck
June 9, 2016
Mulighetene med Ã¥ bygge en Tube, og finpusse det for Ã¥ ha en erstatning der ogsÃ¥, nÃ¥r youtube(bestemte meg akkurat nÃ¥ for at verken youtube, eller fb skal fÃ¥ lov til Ã¥ bli beæret med stor bokstav fra nÃ¥ av !) ..ikke har mer Ã¥ tilby enn betalingstjenester og sensur og plagsomt mye reklame, Da er SubTube oppe Ã¥ gÃ¥r :D Skal prøve Ã¥ fÃ¥ samlet litt-, og lastet opp filmer fremmover. Har alltid holdt meg borte fra Tub'ene med egne delinger. Tror det var noe med 'lukten' av det hele som gjorde at jeg holdt meg borte. Her føles det mye bedre Ã¥ legge ut egne ting, egenproduserte videoer.
(1)
  • +1 AceZeroX
June 9, 2016
By the way: Denne kan ses helt bort fra(sletter den fra lista etterpå):

"¤ Man mÃ¥ bruke musa for Ã¥ flytte pekeren oppover..  ( ..noe alle gutter vet, og burde kunne alt om! :D )  ..nÃ¥r man skriver tekster i kommentarfeltet osv. - Funker bare nedover med piltasten(e) - (..ikke den helt store tantriske susen over det boys :D ) Easy fix(?) ;-)"

Problem solved => Frem med det gamle tastaturet igjen! Say no more.. hehe :D
(2)
  • +1 AceZeroX
  • +1 Lars Rønbeck
June 9, 2016
Ser nå hva som skal til for å kapre fb-brukere: Deleknapp! ;) (se liste)
(2)
  • +1 Troll¤¤Kar
  • +1 Lars Rønbeck
June 9, 2016
Jepp dele knapp den er "on the way" :)
Supert! SÃ¥ plutselig hva som mÃ¥ til for Ã¥ fÃ¥ med de som er 'heroin-avhengige'' av fb, og sliter med Ã¥ løsrive seg til Ã¥ vÃ¥ge seg mer over. Tror kanskje at det vil være nyttig Ã¥ prioritere Ã¥ utvikle ting som gjør det barnlig enkelt Ã¥ dele mellom fb og Subether. Slippe Ã¥ copy/paste sÃ¥ mye nÃ¥r man skal dele. Hadde jo vært noe Ã¥ fÃ¥tt inn en funksjon i delingssystemet til fb der det pÃ¥ listen over hvem du ville dele med sto: [SubEther] :D ..Og selvsagt: andre veien, som jo er enda viktigere for oss, der navnet alltid vil henge ved/følge med delingene.
June 12, 2016
Ja det er mye som må på plass, skulle hatt flere kodere til å hjelpe :)
(1)
  • +1 SubEther Support
June 12, 2016
Du fÃ¥r ta meg inn i lære Ace ;) Sikkert litt knoting i starten, men klør i fingrene nÃ¥ nÃ¥r jeg ser hvor dette bærer hen. Sikkert mye forefallende og kjedelig tastatur-jobbing jeg kunne tatt for  Ã¥ avlaste til Ã¥  begynne med. Vi fÃ¥r ta det over en seidel* om ikke sÃ¥ lenge, sÃ¥ finner vi utav det. Hvis dette tar av nÃ¥ - som det selvsagt gjør! - Det har vi jo bestemt oss for :D ..kommer vi til Ã¥ trenge enda flere. Hva med Ã¥ starte en gruppe til opplæring? - et sted Ã¥ dele basic, and Beyond,,, og leke med forskjellige løsninger for Ã¥ lære, og Ã¥ utvikle plattformen. Helt sikkert mye enkelt vi andre kan være med pÃ¥ i starten for Ã¥ fÃ¥ litt fart og spenning i sakene :)
Flytter denne listen opp... Noen av disse tingene ser ut til å være løst. Alt annet legger jeg inn på 'Rapporter et problem'.
Prøver å få lagt inn alt i ''Rapporter et problem" Her på gruppa forsvinner det litt i mengden. Oppfordrer alle til å gjøre det. Gjerne lister med fiks og forslag.
Presentasjonen av bilder som deles i clusters blir det litt rot i.

Ved neste deling av bilder: Prøv å legge inn 'hovedbildet' først, og fyll på med de andre etterpå. Ser det blir litt rot med rekkefølgen når man publiserer bilder. Vi bør se nøye på bilde-deling og hvordan det presenteres.
Nesfeed'en er rimelig travel nÃ¥ om dagen :) NÃ¥r man scroller helt ned pÃ¥ 'Nyheter', newsfeed'en vÃ¥r, ser man bare det aller siste. Eller er det en funksjon jeg ikke ser der jeg kan se lenger tilbake. Det hadde vært en idè Ã¥ bygge inn funksjoner for avansert søk her. Det ville revolusjonert hele konseptet 'Newsfeed'. En integrert søkemotor for bÃ¥de lokale søk, og eksterne søk? 
Det gikk plutselig mye raskere å laste opp bilder på Sub-Ether. Har det blitt gjort endringer som har økt hastigheten?
Noen andre som sliter med krypteringen på chat'en? Får heller ikke lagt til alle de jeg ønsker til ny gruppe.
July 12, 2016
Hm funker ikke krypteringen for deg enda? Vi snakkes på PM. Du kan bare legge til folk du har som kontakt til en gruppe.
July 4, 2016
1
Leah




a few seconds ago
PublicContactsOnly MeAdmin


For the longest time have been looking for a better payment method than Pay Pal. 


PP is the only payment gateway that provides protection for the buyers and sellers in that they do not release funds until either the buyer confirms receipt and approval of product or the seller confirms return and approval of product. 


Payment gateways must be forced out of the hands of corporations that have secured terms and conditions unreasonable for small and micro businesses. 

Trade must not be subjected to protectionism due to some or another governmental political ideology. 

Remember, politicians are merely temporary workers. 

We need something that provides us with security of payments and purchases but without being subjected to abuse by those TOO BIG TO FAIL, TOO BIG TO JAIL. 

https://www.eff.org/deeplinks/2016/02/kafkaesque-battle-soulseek-and-paypal-and-why-free-speech-defenders-should-be
(1)
  • +1 Troll¤¤Kar
July 4, 2016
I did start on a component in this system called "Bank" to build this but I had other priorities so didn't manage to finish it and I don't have enough coders to help me finish it, but I'm sure in time we will build support for this into the system. And you can then for those that want to use blockchain to have that, but I would probably want to build something better the blockchain because it has limitations when scaling and it also require alot og storage space ...
June 30, 2016
1
Text in SubEther very hard for my eyes to read, Too small. When I enlarge, then the entire screen is contorted. The same problem in other applications. Maybe SubEther could find a smart way to eliminate the problem. Solution might even be very valuable.
(1)
  • +1 AceZeroX
(1)
  • +1 Troll¤¤Kar
June 30, 2016
we are adding plus and minus to the menu so u can change the text size instead of changing the image/all sizes.
June 30, 2016
0
Jeg har savnet i facebook en rigtig god oversættelse - hvor man blot kan trykke på en knap så oversættes teksten automatisk - og uden begrænsning af hvor meget tekst det indeholde. Jeg har den opfattelse, at de bevidst tilbageholde fra os virkelige gode oversættelsesmuligheder fordi det hindre os i at kommunikere. Det kunne også være godt med, at man få nem og bekvem mulighederne for at tale til tekst og omvendt. For os der arbejde meget på tastaturet ville det være en fysisk lettelse.
(3)
  • +1 AceZeroX
  • +1 SubEther Support
  • +1 Troll¤¤Kar
NÃ¥r det nÃ¥ begynner Ã¥ balle pÃ¥ seg, bør vi kanskje tenke pÃ¥ maler som kan brukes til velkomst/info osv. Maler med tekst og annet med fellesinfo, linker, med mer..
(2)
  • +1 sole.rider
  • +1 Lars Rønbeck
(1)
  • +1 Troll¤¤Kar
June 19, 2016
Bare å tenke ut noe og eventuelt hvor det burde stå så skal jeg finne en måte å implementere det, jeg er dårlig på å fortelle folk om ting osv jeg er mer den som setter opp det store skiltet så andre får frem budskapet sitt :)
June 14, 2016
4
Chris.
Kan du fylle ut "Sign Up"  med "Sign Up an join our network".
Folk ha rproblem med å forstå bare "Sign Up".

(1)
  • +1 wishbone
June 14, 2016
Kan vi korte det enda mere ned, blir en lang knapp iforhold til design Lars :) ? Noen tips? Hva er vanlig?
(3)
  • +1 Troll¤¤Kar
  • +1 sole.rider
  • +1 AceZeroX
June 16, 2016
Join network! F.eks
June 16, 2016
Ja da blir det antagelig det vist ingen andre har et bedre forslag.
June 19, 2016
fixed
June 16, 2016
5
Jeg prøver av og til Ã¥ finne gamle poster og innlegg her, men jeg finner ikke eldre innlegg enn fra gÃ¥rsdagen nÃ¥r jeg scroller nedover veggen min. Der stopper det. Er det satt en begrensning pÃ¥ hvor langt tilbake man kan se aktivitet her? Kanskje man kunne ha det som pÃ¥ Skype, at man kan velge hvor langt tilbake i historien man vil gÃ¥? Kanskje det tar for mye plass, eller er for mye  Ã¥ holde styr pÃ¥?
(1)
  • +1 wishbone
(1)
  • +1 sole.rider
June 16, 2016
Helt enig!
(2)
  • +1 wishbone
  • +1 Troll¤¤Kar
June 16, 2016
Det går tregt vist man ikke setter en begrensning på hvor mye man lister ut, har ikke laget den funksjonen enda som henter videre neste del av listen slik som faacebook har, men alt ligger i databasen så det er bare å få det kodet :)
(3)
  • +1 AceZeroX
  • +1 wishbone
  • +1 Troll¤¤Kar
June 16, 2016
Kjempebra! Blir bedre og bedre dette her! Du/dere gjør en fantastisk jobb!!! Hjertelig takk!
June 16, 2016
Høres kjempebra ut, har fått så liten tid her enda,,, at jeg sliter litt med å få helt gangen, spesielt i tråder og innlegg, men, det går seg til. Ellers merker jeg at det går litt tregt på oppdateringer, både med publisering og evt lese svar,, Er dette pga krypteringen?
(2)
  • +1 Troll¤¤Kar
  • +1 sole.rider
June 16, 2016
Kan være internett forbindelsen og flere ting, skal se litt hva jeg kan gjøre med det, fordi kan gjør slik at du ser at alt går kjapt selv om det kan gå tregt i bakgrunnen i kommunikasjonen med serveren.
¤ Bør nok lagre noen idèer i bakhodet om en help-funksjon, meny, popup-menyer. Kanskje vi kunne startet med enkle popups nÃ¥r du fører peker over. Veldig greit for nye brukere.


¤ En "Vanlig stilte spørsmÃ¥l-liste" etter hvert som ting dukker opp. Det er litt Ã¥ hente fra nodene allerede av spørsmÃ¥l og svar.:)



Kjenner dere den svake rystelsen i bakken? Det er horden som nærmer seg, for Ã¥ invadere SubEther med liv og røre ;).  
(1)
  • +1 wishbone
(1)
  • +1 sole.rider
June 15, 2016
Ikke uenig i den,, foreløpig har jeg ikke satt meg sÃ¥ mye mer inn i dette, en det lille du viste meg Tord, jeg mÃ¥ nok finne litt mer ut om egen vegg og hovedvegg, hvordan lage/ legge til grupper osv, samt hvordan dele en gruppe.  Men, dette ser uten tvil ut til Ã¥ kunne bli noe. Med det sagt er jo jeg en av de "trege" dvs har jo ogsÃ¥ kun hatt FB i halvannet Ã¥r, da det interesserte meg null i utg.pkt,,, var rett og slett lei chat og sosial medier, da jeg jo fiksa sÃ¥pass mange pc`er pÃ¥ fritiden at jeg sÃ¥ skjermer i søvne :/
(2)
  • +1 sole.rider
  • +1 SubEther Support
June 16, 2016
Ja, det er nok Ã¥ ta tak i. Mange fine utfordringer fremover. Kodingen og selve IT-delen er bare en del av dette nÃ¥r det virkelig tar av. Da vil det bli bruk for mye hjelp pÃ¥ alle mulige omrÃ¥der. Bare litt trening i bruk av sosiale medier gjør at det ert lettere Ã¥ se hva som er bra eller mindre bra. Og lettere Ã¥ finne nye og bedre løsninger. Jeg tror de aller fleste som er her, i alle fall nÃ¥ i starten, er møkka-lei av begrensninger og mas og tull, fra fb. Det er selve drivkraften som ligger bak dette, og driver det fremover. Tror dette kan bli meget bra! Du finner lett utav tingene her wishbone. Og vi er jo her, sÃ¥ der er bare Ã¥ spørre i vei. Har mistanke om at han som sitter og knoter mest med tastaturet for Ã¥ fÃ¥ dette til Ã¥ svive, og bli det beste sosiale mediet i verden, trives godt bak skjermene i disse dager :) 

..MÃ¥ jo bare skyte inn med gang:

Tusen takk for den imponerende innsatsen og driven du viser vei med AceZeroX! <3 Er mer og mer overbevist om at du sitter og koder verdenshistorie i disse dager, my friend. Starten pÃ¥ en Krønike :)
En ting til vi kanskje burde 'stjele' av fb: Et lite 'telleverk' som viser ant nye hendelser ved siden av gruppenavnene. Du vet, der det på fb står '20+' når det er mer enn 20 hendelser..
(4)
  • +1 Lars Rønbeck
  • +1 wishbone
  • +1 AceZeroX
  • +1 SubEther Support
Er det mulig at nÃ¥r man browser etter nye brukere - kontakter, kan fÃ¥ opp de nyeste pÃ¥ toppen av listen, før det tar helt av, og man mÃ¥ bruke 10-15 min pÃ¥ Ã¥ gÃ¥ gjennom listen :D NÃ¥ kommer de litt spredt nedover pÃ¥ lista. Kanskje legge inn søke-valg, Siste nye/Alfabetisk osv. ?
(1)
  • +1 Allan Fionia
(2)
  • +1 Troll¤¤Kar
  • +1 wishbone
June 15, 2016
Hadde de nyeste først, men da så man ikke hvem som var online, så jeg la alle som er online nå i topp, deretter de nyeste som sekundert.
(1)
  • +1 wishbone
June 15, 2016
Vi kan kanskje fÃ¥ til en liten meny med søkevalg med tiden?.
(3)
  • +1 Troll¤¤Kar
  • +1 wishbone
  • +1 sole.rider
June 15, 2016
Ja meny på søkefeltet er etterspurt :) Lettere sagt en gjort men ja det må vi da få til :)
Denne listen skulle vi vært pÃ¥, sÃ¥ kunne linken til Subether blitt festet pÃ¥ fb-profilene(med offentlig visning) slik at det viser hele tiden :)



(2)
  • +1 Lars Rønbeck
  • +1 sole.rider
(3)
  • +1 Lars Rønbeck
  • +1 sole.rider
  • +1 Troll¤¤Kar
June 13, 2016
Det kan vi sikkert få fiksa må bare finne ut hvilken kode de vil ha.
Ser hele tiden etter muligheter for Ã¥ promotere pÃ¥ 'fb-monopolet', der den store massen med potensielle Sub-brukere finnes(ennÃ¥.. ;) ). Kommer man inn med apper i fb-systemet, vil man jo kunne nÃ¥ ut til mange, og 'guide' dem inn pÃ¥ koblinger mot Sub-Ether. Noen som kjenner til hvordan det foregÃ¥r? Finnes det muligheter for Ã¥ komme seg inn der gratis med apper? Googler litt pÃ¥ det selv ogsÃ¥..
(2)
  • +1 Troll¤¤Kar
  • +1 wishbone
June 14, 2016
Mulig man må ha konto, men har planer om å utnytte alle developer mulighetene i fb å koble dem til SubEther for å hente over ting derfra til her, men det er enda på TODO lista som begynner å bli lang :D
Hehe :D EnestÃ¥ende arbeide! Holder igjen presset litt til vi fÃ¥r med neste pulje med entusiaster ;-) Vi fÃ¥r snart litt hjelp utenfra. MÃ¥ bare fÃ¥ de pÃ¥ plass her først. Konser pÃ¥ promoteringen. Vil tro at det plutselig kommer noen rykk nÃ¥r invit-linkene fÃ¥r stÃ¥ og sole seg litt pÃ¥ de store gruppene pÃ¥ fb. Spesielt her i Skandinavia. Bare det skandinaviske sprÃ¥kfellesskapet alene har vært med pÃ¥ Ã¥ trekke store mengder inn i gruppene pÃ¥ fb. Ã… lansere det nÃ¥, pÃ¥ de store internasjonale gruppene, ville kanskje fÃ¥tt tempen til Ã¥ stige over 600 grader til det glødet rødt i alle noder. Kanskje vi skulle drøye akkurat det en uke og to :D
¤ Har kikket litt pÃ¥ selve layout'en, farger, fonter osv pÃ¥ Sub-Ether. Klarer ikke Ã¥ finne annet enn at skrift og funksjonsknapper bør være litt tydeligere. Ellers er det veldig bra! :)

¤ Det er en ting som aldri må gjøres her på Sub-Ether :

=> ALDRI BYTTE UT DEN MILITÆRGRØNNE FARGEN! <= Helt Sjef! Det sier egentlig alt om hva dette dreier seg om :D 

(1)
  • +1 Lars Rønbeck
(1)
  • +1 wishbone
June 13, 2016
Senere bør vi kanskje se litt på pop-up's som popper opp når man fører pekeren over f.eks profilbilde. Tror det ble nevnt lenger nede i tråden også(Lars).
(3)
  • +1 Troll¤¤Kar
  • +1 AceZeroX
  • +1 wishbone
June 13, 2016
Jeg har foreslått for Chris å få på plass en enkel teksteditor.
Slik at vi kunne formatere tekst og lage overskrifter.
Bare det ville plassere Sub-Ether flere hestelengder foran Facebook.
(2)
  • +1 Troll¤¤Kar
  • +1 wishbone
June 14, 2016
Er dette et norsk konsept? Er det noe som er nystartet?
(2)
  • +1 wishbone
  • +1 Allan Fionia
June 14, 2016
Hel-norsk, og bare noen mnd. siden Sub-Ether ble lansert. NÃ¥ ser det ut til Ã¥ bli adskillig større trafikk utover sommeren. Lager en del blest om det nÃ¥, for Ã¥ øke pÃ¥ med brukere :)
June 13, 2016
0
Systemet burde gå noe kjappere nå fordi har etablert caching av bilder som vises i nettleser minnet :)
(2)
  • +1 sole.rider
  • +1 Troll¤¤Kar
¤ Muligheter for å kommentere direkte på kommentarer, slik som på fb

¤ Og mulighet for å dele bilder, evt film/video og filer, direkte i kommentarfeltet, slik som ved vanlig posting av publikasjoner.
(2)
  • +1 sole.rider
  • +1 John Eiliv
Må ta det etter hvert, så jeg ikke glemmer det i kaoset nå... Forøvrig et herlig kaos å jobbe med her i S-Eteren :)

¤ Poster og kommentarer med lange tekster tar stor plass slik det er nå. Man må scrolle mye for å komme gjennom linker på profilene. På fb skjules mesteparten av teksten etter at det er postet, for ikke å ta så stor plass. Noe vi bør se nærmere på. God oversikt for brukere og besøkende bør prioriteres.
(2)
  • +1 sole.rider
  • +1 SubEther Support
fb bruker en funksjon som vises som "Se mer..". Det gjør ogsÃ¥ de fleste andre kjente nettsteder. Kanskje vi kan fÃ¥ til noe lignende? 
Et par småting når det blir tid og kapasitet:



¤ Nevnte et par punkter om Chat-vinduet tidliger. Jeg ser når jeg skriver mye, at det kunne vært litt større skrivefelt, slik at man ikke trenger å scrolle så mye ved evt gjennomlesing/retting. Skrivefeltet ligger litt for langt nede i bildet også kanskje. Men det løser seg jo når vi får til litt andre typer vinduer til Chat'en. Da kan de jo flyttes rundt til der man ønsker å ha dem når man skriver.



¤ Nevnte også i listen jeg skrev litt lenger nede på veggen her at markøren ikke responderer på piltast(oppover). Jeg trodde det var tastaturet mitt som var fucket. Det viste seg å være feil. Tasten virker alle andre steder, men ikke på Sub-Ether. Litt snodig...?
(1)
  • +1 AceZeroX
(3)
  • +1 Troll¤¤Kar
  • +1 AceZeroX
  • +1 SubEther Support
June 12, 2016
En liten ting... Når du har chatvinduet åpent og du scroller nedover, så dekker gruppebildet, eventuelt profilbildet ditt over chatlista, og selve chatvinduet...
(3)
  • +1 AceZeroX
  • +1 John Eiliv
  • +1 SubEther Support
June 12, 2016
Ja, det er noen små-bugs der ennå. Chat-vinduet kommer til å bli mye brukt, og bør derfor være av 'ypperste kvalitet'. Ace er på saken ;)
Når det nå begynner å ta av, kommer også mange nye tanker om drifting. Måten Sub-Ether ønsker nye brukere velkommen på er et eksempel.
Og med disse tankene kommer ogsÃ¥ mange fine 'tyverier'(Vi fÃ¥r sette Bilbo pÃ¥ saken :D ) ..fra facebook. Alle de geniale triksene som har kommet til, som facebook brukere har blitt... ikke nødvendigvis avhengige av(nÃ¥ er vi jo det, enten vi vil det eller ikke, vi som bruker fb jevnlig).. men rett og slett glad i Ã¥ bruke. Ting de/vi finner nyttige i kommunikasjonen og i deling.
Emo-iconene er en ting.. [[selv om det kanskje i de innerste støvete nerde-labyrintene kanskje finnes en aversjon som gir magetrøbbel, og kanskje til og med et lite sÃ¥r, mot akkurat det :D ]] 
.. Men dere ser hva jeg mener:
Mange av funksjonene som har gjort at folk føler seg så til de grader hjemme på fb, som hjemme i sin egen stue, ved pulten, desktopen, på jobb osv..
 - Deleknapper, og undermenyer her, tror jeg kanskje er en av ''bombene/tryllestøvet" som "setter fyr i det tørreste gresset" ;)
- Og litt pÃ¥ utseende pÃ¥ knapper, funksjoner osv - tydelighet - kanskje kunne velge skins(og mer detaljerte valg  fonter - farger osv) for svaksyn med mer.
(2)
  • +1 AceZeroX
  • +1 John Eiliv